آخرین اخبار
کد مطلب: 73065
ايران مطمئن از پيروزي در جنگ تحريم‌هاست
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2155

به گزارش سلام لردگان به نقل از فارس، خبرگزاري رويترز که سعي دارد به مخاطبان خود بقبولاند که روزانه در حدود يک ميليون بشکه از صادرات نفت ايران کاسته شده است، اذعان کرده است که قيمت فروش نفت ايران نشان مي‌دهد که ايران تقريبا مطمئن است که مي‌تواند از تحريم‌هاي غربي خلاصي يابد.

در اين گزارش که تحت عنوان «ايران مطمئن از پيروزي در جنگ تحريم‌هاست» منتشر شده و به قلم «کلايد راسل» نوشته شده، تصريح شده است که وقتي مشتريان براي نخريدن نفت يک کشور تحت فشار باشند، يک تاکتيک طبيعي پيشنهاد تخفيف به آنهاست تا ميزان خريد خود را افزايش دهند اما به نظر مي‌رسد که اگر ايراني‌ها تخفيفي هم داده باشند، چندان زياد نبوده است.

در ماه جولاي، چين به عنوان يک واردکننده بزرگ نفت ايران 98.49 دلار براي هربشکه نفت ايران پرداخت کرده است و در همين مدت قيمت نفت عربستان سعودي نيز بشکه‌اي 98.85 دلار بوده است.

بنابراين گزارش، آمارهاي موجود نشان مي‌دهند که در بهترين حالت، نفت ايران تنها اندکي از نفت عربستان سعودي ارزان‌تر شده است.

رويترز تاکيد دارد که آسيايي‌ها از جمله چين مشتريان عمده نفت ايران هستند اما مدعي است که خريد نفت آنها از ايران نيز تاحدودي کاهش يافته است، از جمله چين 22 درصد خريد نفت خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داده است.

ژاپن براي خريد نفت از ايران بيمه‌ در نظر گرفته است و چين نيز اين مشکل را با تحويل گرفتن نفت از تانکرهاي ايراني براي خود حل کرده است. البته مشکل بيمه فروش نفت ايران به هند را تا حدي به ادعاي رويترز با مشکل مواجه کرده و آن را 40 درصد کاهش داده است.

به تصريح رويترز، در حالي که چين تنها 22 درصد از خريد نفت خود از ايران را کاسته و ژاپن و کره جنوبي نيز واردات خود از ايران را از سر گرفته‌اند، تهران احتمالا ممکن است مطمئن باشد که دست‌کم فعلا مي‌تواند از تحريم‌ها خلاص شود.

رويترز مدعي شد، اين بدان معناست که ايالات متحده و اروپا بايد فشار بيشتري را بر مشتريان آسيايي نفت ايران وارد کنند تا ايران از تحريم‌ها رنج بيشتري را متحمل شود.


 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس